onsdag 15. mai 2013

Humlesurr og hageglede:)


I går fikk alle mine pelliser komme opp fra planterommet i kjelleren og ut til vårsol og varme dager...trodde jeg;)
Våknet til rim på bakke og hustak i morres...det har vært -1,4 grader... 
Men det er lunere inne på glassverandaen, så jeg tror det har gått bra med pellisene, de ser i alle fall ok ut ennå...


Denne lille hagehjelperen dukket frem da sola fikk tak og temperaturen tok til å stige:)
De går nok travle dager i møte fremover, med å fly fra blomst til blomst;))
Ser ut som denne har vært flittig og samlet mye!
Her står de på rekke og rad og venter på varme fine dager.

Denne har kjempestore blader, må ha hatt det fint i kjelleren;)
I drivhuset har agurkene og tomatene fått større krukker, og de vokser jevnt og trutt.
Gleder meg såå til å sette tennene i den første tomaten...sukk!
For god drenering, har jeg sydd poser til å lecakulene i:)
Da slipper jeg at de blander seg med jorda, og når sesongen er over, kan den tas opp og spyles av:)
Margerittene har fått knopper, så snart blir det blomstring:)

Physalisplantene har også vokst, er litt spent på hvordan disse er, for det er første gang jeg prøver dem.

Og ettersom kuldegradene fortsatt lurer, går det i Stemor i krukkene ennå.
Bordet de står på er laget av en gammel slipestein, og bordfoten er et rør av betong som er breiere oppe der steinen ligger.
Den søte fuglen i betong er fra nille:)
Det er ikke så mye som blomstrer i bedene ennå, men disse er villige og kommer i stadig flere eksemplarer:)

Ellers har jeg fått satt på plass hagetrappen og pyntet med mer Stemor her også.


Og hengestolen er på plass, slik at jeg kan sitte ned et øyeblikk og lytte til humlesurr og glade fugletriller!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar