onsdag 22. mai 2013

Herlige hagedager

Vi har hatt noen flotte og varme dager, og da skjer ting fort ute.

Hagen nærmest eksploderer av spirer som titter frem:)

Siden disse bildene ble tatt har trærne blitt grønne nesten over natten,nesten skummelt!
Her utenfor drivhuset,står det masse planter som venter på å komme i jorda ute.
Satte ut noen for noen dager siden, men tror jeg skal vente enda litt før jeg planter ut de skjøreste av dem..

En gammel stol og et et lite steinbord er kjekt utenfor drivhuset, en må unne seg en pause og nyte det rundt seg også,ikke minst fuglesangen:)

Inne i drivhuset blomstrer agurkene;)
Og tomatene også, gleder meg til å smake årets første tomater av egen avling:)
Jeg har satt noen poteter,og plantet salat og spinat,
I kassene lengst nede skal jeg ha krydderurter. Kruspersillen er på plass alt, og i den nederste kassen har gressløk og løpstikke kommet fint.
Ved veggen av drivhuset har jeg fylt opp dunker med vann, slik at det ikke blir så kaldt når det  skal brukes.
Har lagt noen takstein over dunkene så ikke insekter skal falle oppi.
  Parasollblad (Astilboides tabularis) 
Den ser nesten ut som et lite monster som titter opp av jorden;)
Det er så flott å følge med på at den folder ut de sammenbrettede bladene som etter hvert blir enormt store, sikkert derav navnet parasollblad;)

Her er en av hagens gode hjelpere i full sving med dagens gjøremål;))













Ønsker alle hagevenner en flott dag, og velkommen til den  første følger her på bloggen!

1 kommentar:

  1. Så koselige hagebilder du deler!...og tomatene dine er superflotte:)
    Nå nyter vi våren i fulle drag...regnet vi fikk nå gjør bare godt:)
    Ha en fin kveld:))

    SvarSlett