søndag 2. juni 2013

Sommer!

Det er blitt Juni, og sommer!
Dager tilbringes i hage, og på glassveranda (for en stund i skyggen)


Kom ikke unna noen bilder fra verandaen denne gangen heller, for her koser jeg meg masse:)

Har fått hengt opp hagevimplene jeg laget i fjor...eller var det året før;)
Små bjeller henger i enden av noen av vimplene.
En eføy har fått komme ut fra stua, tror den vil trives her ute.
Et glass med slipte glassbiter funnet på en tur i fjæra pynter opp på hylla:)
En skiferhelle brukes som tavle.
Og i hagen blomstrer trær og blomster, koser meg med å rusle rundt og nyte det hele:)

På plassen foran drivhuset råder det ennå kaos...masse som ennå ikke har fått plass i bedene...flere bed kanskje?
Siden jeg tok disse bildene har både tomater og agurker vokst mer,og det blir trangt om plassen...
En gammel vask har jeg hengt opp på gjerde ved drivhuset, når lobeliaen vokser til skjuler den nok kanten fint:)

Parasolbladene vokser og vokser...
Akeleiene har begynt å blomstre.
Blomkarsen også:)

Fugle-badet laget av av gamle ovns-deler er et rustent innslag i hagen;)
Og glad som jeg er i stein,er det også her noen;))


De laveste av cosmos-plantene har begynt å blomstre, dette er blitt en favoritt i hagen.
Sitron-pelargonia i blomst på verandaen, dufter bare herlig!

Vi har en gruslagt vei/sti i hagen, og der kommer det rett som det er ugress...nå har jeg prøvd ut et selvlaget ugressmiddel til bruk der, det skal du får høre om neste gang;))

5 kommentarer:

  1. Hei hei!!
    Takk for det:-)
    Så koselig hageblogg du har. Virkelig fin:-)
    God søndagskveld videre

    Kristin

    SvarSlett
  2. Såååå hyggelig runde du byr på!
    Og så masse fine blomster du har til bedene:)
    Nyt dagene:))

    SvarSlett
  3. Så koselige bilder fra en flott hage! Kos deg videre på glassverandaen:)

    SvarSlett
  4. Så koselige bilder fra en flott hage! Kos deg videre på glassverandaen:)

    SvarSlett
  5. Riktig flotte sommerbilder. Så koselig du har det i hagen din. Drivhuset ditt likner mitt. :) Den glassverandaen din må være gull verdt. Ønsker deg knalldager. Klem Merethe

    SvarSlett